Rebranding

Tijd voor nieuw
vuur in jouw
merkidentiteit

Is jouw merk nog steeds boiling hot? Of kan het wel een oppepper gebruiken? Dan is het tijd voor een rebranding. Reconnect met je doelpubliek en zet jezelf terug op de kaart met een professionele uitstraling. Van een nagelnieuw logo tot een okselfrisse huisstijl, bij Studio Boiler ben je aan het juiste adres voor een verjongingskuur. Zo blijft jouw merk klaar voor morgen.

Wat is een rebranding?

Een rebranding of merkvernieuwing is een aanpassing of vervanging van je naam, slogan, logo, huisstijl of een combinatie. Het belangrijkste doel is om de band met je doelpubliek (terug) aan te halen. Bovendien zet je jezelf opnieuw als een uniek, sterk merk in de markt. Een rebranding is mogelijk voor een product, een productlijn of je volledige onderneming.

Rebranding? Mijn oude branding is nog perfect, hoor

Herinner jij je ook de olifantenpijpen, nektapijtjes en new beats nog? Oei… Zijn we oud aan het worden? Nee, hoor. Sommige zaken gaan nu eenmaal out of style. Niet alleen kleding, kapsels of muziekstijlen, ook branding en merkcommunicatie is gevoelig voor upcoming trends. Het koopgedrag van je klanten verandert, social media zijn constant in beweging en vormgeving staat niet stil. Voor je het weet hoor je jezelf mompelen ‘In mijnen tijd had ge tenminste nog tijd…’

Wanneer is het tijd voor een rebranding?

Een rebranding is de ideale oplossing wanneer je in een van de volgende situaties zit:

Herken je jezelf in een van deze voorbeelden? Studio Boiler staat paraat om je rebranding in goede banen te leiden. Samen gooien we het roer 180° om, op weg naar een nieuw, sterk merk. Contacteer ons met jouw vraag.

Het traject naar jouw geslaagde rebranding :
De Studio Boiler Flow

Studio Boiler is dé plek voor een rebranding op het lijf van jouw merk geschreven, binnen de afgesproken deadline, tegen het afgesproken budget. Dat we dat zo overtuigd durven beweren? Absoluut, en dat dankzij onze Studio Boiler Flow. We volgen dit helder stappenplan richting jouw nieuwe merkidentiteit.

Studio boiler babbel stap 1

Boilerbabbel

Want alles begint met een goed gesprek. Wie ben jij, wat doet jouw onderneming en wat wil je uitstralen? Heb je een stijl in gedachten of krijgen we carte blanche? We halen alles uit je om een moodboard te maken.
01
Studio boiler babbel stap 1
Studio Boiler babbel stap 3

Moodboard en offerte

Het moodboard geeft visueel weer welke richting we uitgaan. Belangrijk detail: deze stap is gratis. Twee weken na je aanvraag ontvang je een vrijblijvende offerte op maat. All systems go? Dan kunnen we onmiddellijk aan de slag.
02
Studio Boiler babbel stap 3
Studio Boiler babbel stap 2

Design o’clock

We behouden het goede, kijken naar de toekomst en tekenen jouw nieuwe merkidentiteit helemaal uit. En jouw mening telt. Tot twee keer toe zelfs. Je vertelt ons wat goed is en wat beter kan. Na drie designfases is jouw rebranding klaar.
03
Studio Boiler babbel stap 2

Signed, sealed, delivered

Tenslotte ontvang je alles wat je nodig hebt om je rebranding uit te rollen. Ook nood aan een beursstand of autowraps? Just say the word en wij kruipen achter de laptop. Natuurlijk is het ook mogelijk om een gloednieuwe website te laten maken.
04

Waarom kiezen voor een nieuwe merkidentiteit?

De voordelen van rebranding op een rijtje

Soms is een rebranding noodzakelijk. De voordelen zijn echter groter dan de eventuele nadelen. Denk bijvoorbeeld aan deze positieve gevolgen van een rebranding:

Wat onze klanten zeggen over hun rebranding

Wat kost een rebranding?

De prijs van een rebranding is afhankelijk van de inhoud van een opdracht. Een logo ontwerpen kost nu eenmaal minder tijd en budget dan een volledige huisstijl. Daarom ontvang je na ons kennismakingsgesprek niet alleen een gratis moodboard, maar ook een vrijblijvende offerte op maat. De prijs op die offerte is ook de prijs op je eindfactuur. Zo weet jij perfect waar je aan begint.

Tussen ons kennismakingsgesprek en het opleveren van jouw rebranding zitten ongeveer twee maanden. Op die tijd zorgen we voor een volledig nieuw grafisch ontwerp, gebaseerd op jouw input. De doorlooptijd is ook afhankelijk van de hoeveelheid terugkoppelingen (maximum twee) en hoeveel tijd die in beslag nemen.

Je nieuwe huisstijl van Studio Boiler zit in je mailbox en je kon er niet blijer mee zijn. Maar nu? De concrete uitrol van een rebranding vertrouw je best toe aan experten, zoals een communicatiebureau. Na zoveel jaar rebrandings maken, hebben we natuurlijk wel enkele dingen geleerd. Dit zijn onze drie tips voor een geslaagde rebranding.

  • Maak tamtam. Koppel een event aan de lancering, breng je klanten op de hoogte met een mailing, post een teaser op LinkedIn. Het is jammer om zoveel tijd en moeite in je rebranding te stoppen en het vervolgens dood te zwijgen.
  • Herhaling, herhaling en euh… ah ja, herhaling! Zelf weet je het al en je hebt al talloze posts, mailings en blogs over je rebranding zien passeren. Maar een beetje overkill kan geen kwaad. Pas na voldoende herhaling blijven zaken hangen.
  • Doe het niet allemaal alleen. Zelf je event in elkaar steken, een persbericht mailen en onderweg nog een post op social media plaatsen? Focus liever op wat je goed en graag doet en laat de rest over aan professionals. We verwijzen je graag door.

Get your rebranding boiling

Nood aan een rebranding? Bij Studio Boiler ben je in goede handen. Van je eerste idee tot je nieuwe huisstijl, samen werken we aan een nog sterkere merkidentiteit.

De eerste stap: plan je online kennismakingsgesprek in. We leren elkaar kennen en je ontvangt een gratis moodboard. Even later krijg je ook onze vrijblijvende offerte op maat in je mailbox. Voel jij het ook al borrelen?