Rebranding
Tijd voor nieuw
vuur in jouw
merkidentiteit
Is jouw merk nog steeds boiling hot? Of kan het wel een oppepper gebruiken? Dan is het tijd voor een rebranding. Reconnect met je doelpubliek en zet jezelf terug op de kaart met een professionele uitstraling. Van een nagelnieuw logo tot een okselfrisse huisstijl, bij Studio Boiler ben je aan het juiste adres voor een verjongingskuur. Zo blijft jouw merk klaar voor morgen.
Wat is een rebranding?
Een rebranding of merkvernieuwing is een aanpassing of vervanging van je naam, slogan, logo, huisstijl of een combinatie. Het belangrijkste doel is om de band met je doelpubliek (terug) aan te halen. Bovendien zet je jezelf opnieuw als een uniek, sterk merk in de markt. Een rebranding is mogelijk voor een product, een productlijn of je volledige onderneming.

Rebranding? Mijn oude branding is nog perfect, hoor
Herinner jij je ook de olifantenpijpen, nektapijtjes en new beats nog? Oei… Zijn we oud aan het worden? Nee, hoor. Sommige zaken gaan nu eenmaal out of style. Niet alleen kleding, kapsels of muziekstijlen, ook branding en merkcommunicatie is gevoelig voor upcoming trends. Het koopgedrag van je klanten verandert, social media zijn constant in beweging en vormgeving staat niet stil. Voor je het weet hoor je jezelf mompelen ‘In mijnen tijd had ge tenminste nog tijd…’

Wanneer is het tijd voor een rebranding?
Een rebranding is de ideale oplossing wanneer je in een van de volgende situaties zit:
- Je bent al een tijdje aan het ondernemen, botst op de limieten van je groei en beseft dat een andere bedrijfsuitstraling nodig is.
- Je bent begonnen met het logo dat een goede vriendin getekend heeft, een doorsnee font en enkele mooie kleurtjes, maar nu wil je investeren om professioneler over te komen.
- Je biedt een nieuw product of een nieuwe dienst aan, je bent klaar om het buitenland te veroveren, je ondergaat een fusie, kortom, je nieuwe bedrijfsidentiteit weerspiegelt zich niet meer 100% in je branding.
- Je huidige branding (van Studio Boiler, uiteraard) heeft al wat jaren op de teller en je voelt dat een opfrissing aan de orde is.
- Het ergste bewaren we tot laatst: je onderging reputatieschade waardoor je naam en je huisstijl negatieve gevoelens oproepen bij je doelpubliek en dat draai je liefst zo snel mogelijk om.
Herken je jezelf in een van deze voorbeelden? Studio Boiler staat paraat om je rebranding in goede banen te leiden. Samen gooien we het roer 180° om, op weg naar een nieuw, sterk merk. Contacteer ons met jouw vraag.
Het traject naar jouw geslaagde rebranding :
De Studio Boiler Flow
Studio Boiler is dé plek voor een rebranding op het lijf van jouw merk geschreven, binnen de afgesproken deadline, tegen het afgesproken budget. Dat we dat zo overtuigd durven beweren? Absoluut, en dat dankzij onze Studio Boiler Flow. We volgen dit helder stappenplan richting jouw nieuwe merkidentiteit.

Boilerbabbel


Moodboard en offerte


Design o’clock


Signed, sealed, delivered

Waarom kiezen voor een nieuwe merkidentiteit?
De voordelen van rebranding op een rijtje
Soms is een rebranding noodzakelijk. De voordelen zijn echter groter dan de eventuele nadelen. Denk bijvoorbeeld aan deze positieve gevolgen van een rebranding:
- Je toont dat je investeert in je bedrijf.
- Je komt met iets nieuw en blijft toch herkenbaar.
- Je schudt negatieve associaties uit het verleden van je af.
- Je zit weer heel wat jaren goed met je merkidentiteit.
- Je hebt de ideale aanleiding om kritisch naar (de werking van) je bedrijf te kijken.
Wat onze klanten zeggen over hun rebranding
Wat kost een rebranding?
De prijs van een rebranding is afhankelijk van de inhoud van een opdracht. Een logo ontwerpen kost nu eenmaal minder tijd en budget dan een volledige huisstijl. Daarom ontvang je na ons kennismakingsgesprek niet alleen een gratis moodboard, maar ook een vrijblijvende offerte op maat. De prijs op die offerte is ook de prijs op je eindfactuur. Zo weet jij perfect waar je aan begint.
Hoe lang duurt het ontwerpen van een rebranding?
Tussen ons kennismakingsgesprek en het opleveren van jouw rebranding zitten ongeveer twee maanden. Op die tijd zorgen we voor een volledig nieuw grafisch ontwerp, gebaseerd op jouw input. De doorlooptijd is ook afhankelijk van de hoeveelheid terugkoppelingen (maximum twee) en hoeveel tijd die in beslag nemen.
Hoe communiceer je een rebranding naar je klanten?
Je nieuwe huisstijl van Studio Boiler zit in je mailbox en je kon er niet blijer mee zijn. Maar nu? De concrete uitrol van een rebranding vertrouw je best toe aan experten, zoals een communicatiebureau. Na zoveel jaar rebrandings maken, hebben we natuurlijk wel enkele dingen geleerd. Dit zijn onze drie tips voor een geslaagde rebranding.
- Maak tamtam. Koppel een event aan de lancering, breng je klanten op de hoogte met een mailing, post een teaser op LinkedIn. Het is jammer om zoveel tijd en moeite in je rebranding te stoppen en het vervolgens dood te zwijgen.
- Herhaling, herhaling en euh… ah ja, herhaling! Zelf weet je het al en je hebt al talloze posts, mailings en blogs over je rebranding zien passeren. Maar een beetje overkill kan geen kwaad. Pas na voldoende herhaling blijven zaken hangen.
- Doe het niet allemaal alleen. Zelf je event in elkaar steken, een persbericht mailen en onderweg nog een post op social media plaatsen? Focus liever op wat je goed en graag doet en laat de rest over aan professionals. We verwijzen je graag door.
Get your rebranding boiling
Nood aan een rebranding? Bij Studio Boiler ben je in goede handen. Van je eerste idee tot je nieuwe huisstijl, samen werken we aan een nog sterkere merkidentiteit.
De eerste stap: plan je online kennismakingsgesprek in. We leren elkaar kennen en je ontvangt een gratis moodboard. Even later krijg je ook onze vrijblijvende offerte op maat in je mailbox. Voel jij het ook al borrelen?