Branding, Concept
Outside The Corral
OUTSIDE THE CORRAL – Een reisbureau gespecialiseerd in authentieke ruiterreizen op maat.
Van het noorderlicht bewonderen op de rug van een IJslands paard in Noorwegen tot galopperen door de eindeloze woestijn in Namibië, deze droomreis bepaalde de stijl van de branding voor Outside The Corral. De branding is de “etalage”. Het bepaalt de eerste indruk die mensen van je zaak krijgen. Daarom was het voor Laure-Anne erg belangrijk dat de branding vanaf de start meteen de filosofie en het merk van Outside the Corral duidelijk weerspiegelt. Inspiratie, natuur, vrijheid en kwaliteit waren daarbij de belangrijkste pijlers.

Laure-Anne zei tijden het intakegesprek “ik sta open voor alles behalve een paardenlogo” en enkele weken later wandelt ze uiteindelijk buiten met… een paardenlogo!
Vaak zijn paardenlogo’s redelijk kitscherig en ouderwets, niet het gevoel dat Laure-Anne met Outside the Corral wilde uitstralen. Waarom ze uiteindelijk toch voor een logo met een paard koos? Omdat wij het paardenlogo op een andere manier benadert hebben, zodat het volledig uitstraalt waar Outside the Corral voor staat: connecteren met de natuur, loskomen van de dagelijkse sleur en jezelf vrij voelen.
Het logo is door zijn eenvoud en elegante vorm heel herkenbaar voor de klant.

