Concept, Story, Website
Sodemat
Sinds 2002 is Sodemat, de specialist op het gebied van materiaal binnen Eiffage Benelux, actief. Echter ontbrak er lange tijd een solide online aanwezigheid. Met de voortdurende zoektocht naar gekwalificeerd personeel werd het duidelijk dat er iets moest veranderen. Daarom klopten ze aan bij Studio Boiler.
Employer branding stond centraal in het nieuwe online verhaal van Sodemat. Vaak wordt dit gezien als het vertellen van een verhaal aan de buitenwereld, waarbij de nadruk ligt op het uitstralen dat een organisatie een geweldige werkgever is. Echter, in werkelijkheid draait employer branding voornamelijk om het daadwerkelijk een goede werkgever zijn, zowel voor huidige als toekomstige medewerkers. Het is van essentieel belang dat de externe boodschap naadloos aansluit bij de interne realiteit. Met andere woorden, om extern te kunnen winnen, moet je intern beginnen.
Met deze visie in het achterhoofd besloot Sodemat de vernieuwing van hun website aan te pakken. De website moest niet alleen het bedrijf en zijn indrukwekkende prestaties presenteren, maar ook benadrukken wat Sodemat betekent voor haar medewerkers. De pijlers van veiligheid en duurzaamheid kregen hierbij de aandacht die ze verdienen, aangezien deze waarden essentieel zijn in de bedrijfscultuur van Sodemat.
Dit stelde Sodemat in staat om hun openstaande posities effectiever te promoten via externe kanalen, waardoor ze een bredere pool van gekwalificeerde kandidaten konden bereiken.