Branding Bouwsector

Fundamenteel voor klanten én werknemers

De concurrentie in de bouwsector is moordend. De agenda’s van aannemers, leveranciers en vakmannen zitten overvol, maar ondertussen strijden ze voor het binnenhalen van geschikte werknemers. Bouwberoepen zoals werfleider, calculator bouw en wegenwerker staan op de knelpuntenberoepenlijst. In de war for clients and talent is je onderscheiden van de concurrentie levensnoodzakelijk. Enter een branding op maat van Studio Boiler.  

Op zoek naar een knallend logo, een solide huisstijl of de volledige uitrol van je branding? Op Studio Boiler kun je bouwen. Net zoals jij zijn wij vakmensen die geen schrik hebben om onze handen vuil te maken.

Contacteer ons voor een vrijblijvend kennismakingsgesprek. Op basis van jouw wensen en noden ontvang je nadien een gratis moodboard en een offerte op maat.

Wat houdt branding voor de bouwsector in?

Branding is een belangrijk onderdeel van de marketing van bouwbedrijven. Het gaat namelijk over alle externe communicatie van jouw onderneming of hoe je jezelf presenteert aan toekomstige klanten, medewerkers en partners. Denk aan kleine dingen, zoals je visitekaartje, maar ook aan essentiële zaken, zoals je website. Welk logo toon je, welk lettertype gebruik je, welk kleurenpallet kies je?

Bovendien gaat branding voor aannemers en andere professionals in de bouwsector nog verder. Studio Boiler is jouw aangewezen partner voor het realiseren van volgende zaken: 

  • Werfborden, werfdoeken, werfvlaggen – alles om te tonen hoe trots je bent op je werkplek, en wie passanten mogen bedanken wanneer ze trots zijn op jouw werk. 
  • Folders en brochures – om jezelf voor te stellen of om projecten te tonen, in een adembenemende combinatie van wervende teksten en aansprekende beelden.
  • Wrappings voor je wagenpark, van een bedrijfswagen over een camionette tot een vrachtwagen – rijdende reclameborden die je branding tot bij een groot publiek brengen. 
  • Website, als uitstalraam voor je gerealiseerde, lopende en toekomstige projecten, maar vooral om de buitenwereld te tonen wie je bent en waarvoor je staat. 
  • Integratie van je ERP-systeem in je website – werk efficiënter en bespaar tijd met online administratie, van offerte tot nacalculatie (en geniet van het bijhorende belastingvoordeel in de vorm van een verhoogde digitale investeringsaftrek). 

Het belang van branding voor de bouwsector

In de bouwsector verkoop je geen product of dienst, maar een droom. Je overtuigt potentiële klanten van jouw vakmanschap met gladde praatjes, of – net iets duurzamer – met een steengoede branding. Zo toon je jezelf als een betrouwbare partner die de klus klaart. Dus ja, branding does matter. 

Daarnaast is een branding in de bouwsector een saleskracht die 24/7 werkt. Wanneer je logo en huisstijl professioneel uitgevoerd zijn, ziet je doelpubliek in één oogopslag wat je waarden zijn, welke missie en visie je uitdraagt, in welke niches je gespecialiseerd bent. Zo weten potentiële klanten, partners en werknemers op voorhand welk vlees ze in de kuip hebben. Ook dat schept herkenbaarheid en vertrouwen.  

Het belang van branding voor de bouwsectorEmployer branding in de bouwsector  

Daarnaast zijn werknemers het menselijk kapitaal van elke onderneming. Maar geschikt personeel aanwerven en behouden is een uitdaging in de bouwsector. De vraag naar technische profielen stijgt, terwijl het aanbod daalt. Met een stevige (employer) branding overtuig je kandidaten om voor jou te kiezen. Het maakt je bedrijf aantrekkelijker en daadkrachtiger.  
Studio Boiler werkt met een externe partner samen voor het strategische luik van jouw employer branding. Dankzij hun brede blik krijg je verheldering en creëer je headspace. Ze verbinden de binnenkant en buitenkant van je organisatie om zo je businessdoelstellingen te bereiken. Het logische gevolg van dit employer branding traject is een grafisch ontwerp en website, volledig op jouw maat.  

Branding voor bouwbedrijven
De Studio Boiler Flow

Zonder stevige fundamenten geen muren en zonder stevige muren geen dak. Daarom ontwikkelt Studio Boiler ook jouw branding stap per stap. Zo weet je zeker in welke fase van het proces we zitten én dat we elke deadline halen.  

Studio boiler babbel stap 1

Boilerbabbel

je beseft dat je een nieuwe branding nodig hebt en contacteert ons voor een kennismakingsgesprek. Met jouw verhaal in gedachten werken we een moodboard uit.
01
Studio boiler babbel stap 1
Studio Boiler babbel stap 2

Moodboard en offerte

2 weken later vind je ons gratis moodboard in je mailbox. Zo zijn we zeker dat we hetzelfde eindresultaat in gedachten heb. Je krijgt ook een offerte voor je nieuwe merkidentiteit.
02
Studio Boiler babbel stap 2
Studio Boiler babbel stap 3

Achter de computer

zodra je onze offerte goedkeurt, beginnen we te ontwerpen. Je ontvangt 2 geïnspireerde huisstijlen. Tijdens 2 feedbackrondes horen we graag jouw bedenkingen.
03
Studio Boiler babbel stap 3
Studio Boiler babbel stap 4

In je mailbox

de volledige brandguide voor jouw nagelnieuwe branding, inclusief digitale en drukklare bestanden van onder meer je naamkaartje, je logo en je e-mailhandtekening.
04
Studio Boiler babbel stap 4
Studio Boiler babbel stap 5

En iets meer

carwraps, briefpapier, balpennen? Vertel ons wat je in gedachten hebt, wij ontwerpen het. We verzorgen ook de begeleiding, van het mooiste papier tot een premium uitvoering.
05
Studio Boiler babbel stap 5

2 voorbeelden van succesvolle branding voor bouwbedrijven

Sodemat

Sodemat is als sinds 2002 de materiaaldienst voor de Benelux-afdeling van Eiffage, een van de Europese marktleiders in de bouwsector. We besloten hun online aanwezigheid te verbeteren om zo de voortdurende zoektocht naar onderlegde medewerkers te vergemakkelijken. De nieuwe website toont niet alleen de verwezenlijkingen van het bedrijf, maar ook wat Sodemat doet voor haar medewerkers. Dankzij deze extra promotool slaagde de onderneming erin heel wat meer kandidaten te bereiken. Ontdek het verhaal achter de branding van Sodemat.

Asbex

Het is niet eenvoudig om een optimistisch verhaal te brengen rond asbestverwijdering. De jonge Leuvense onderneming Asbex wou daar verandering in brengen en vroeg Studio Boiler om een frisse en positieve merkidentiteit. We gebruikten hun naam als fundering. De gestileerde letter ‘X’ is de hoeksteen waar de rest van hun branding op steunt. Bekijk de resultaten van onze branding voor Asbex.

Meer dan branding:
al onze diensten voor de bouwsector

Als ervaren branding agency heeft Studio Boiler alles in huis om de (re)branding van jouw bouwbedrijf te doen slagen, van creatieve ontwerpers tot begenadigde ontwikkelaars. Maar natuurlijk zijn we geen one trick pony. Net zoals een goede aannemer bieden we jou een complete dienstverlening aan. Klop dus gerust aan voor je branding, om een website te laten bouwen en voor al je grafische ontwerpen.

Branding

Stap 1: een sterke merkidentiteit, die toont wie je bent en wat je doet. Jouw branding is jouw unieke visuele identiteit.

Websites

Laat je website maken door Studio Boiler en val online op. Ideaal voor het delen van diensten en realisaties. 

Grafisch ontwerp

Op maat gemaakt grafisch ontwerp geeft jouw branding visueel weer en creëert herkenbaarheid over al je kanalen heen.

Studio Boiler, jouw ervaren brandingbureau  

Ben je klaar om te bouwen aan een sterkere merkidentiteit? Dan slaan we de handen in elkaar om samen aan de slag te gaan. Studio Boiler doet je opvallen bij klanten, partners en werknemers.

Bezorg ons je gegevens, dan spreken we af voor een kennismakingsgesprek. Dankzij de Studio Boiler Flow komt jouw branding tot stand, rekening houdend met jouw wensen, noden en vereisten.