In de blog ‘De juiste foto’s op je website: 5 tips’ vergeleken we foto’s met het zout op jouw frieten. Vandaag gaan we het over de frieten zelf hebben: de teksten. Smal en krokant of dik en vettig: zonder frieten heb je een lege puntzak. En hoe mooi die puntzak/website ook is, je gaat er niet bepaald van watertanden.
Kortom, wil je je website aantrekkelijk maken voor je bezoekers? Dan moet je hen verleiden met leuke teksten. Die hen aanspreken en triggeren om voor jouw bedrijf te kiezen.
Waarom goede webteksten zo belangrijk zijn
Er volgt nu een gedurfde uitspraak: liever geen teksten dan slechte teksten. Ooit al een pakje taaie frieten gegeten? Dan is de kans groot dat er een deel in de vuilnisbak is beland. Zelfs erger nog: dat je de keer daarop naar een andere frituur bent gegaan.
En zo vergaat het ook met een website vol slechte teksten. Je bezoekers lezen, beoordelen en vertrekken binnen de paar seconden. Ze surfen verder en blijven hangen bij je concurrent. Die wel lekkere frieten, euh teksten, in de aanbieding heeft.
Breekt het angstzweet jou al uit bij het idee dat je zelf moet schrijven? Geen paniek. Er zijn mensen die wel voor hun plezier teksten produceren: copywriters.
Wat is een copywriter?
Copywriters zijn geen auteurs (al sluit het ene het andere niet uit natuurlijk). Hun specialisatie is teksten schrijven voor bedrijven. Zoals:
- commerciële teksten: websiteteksten, verkooppagina’s, advertenties, socialemediaposts …
- informerende teksten: (personeels)magazines, whitepapers, een blik achter de schermen …
- teksten met een commerciële en informerende insteek: blogs, testimonials (getuigenissen), publireportages …
Copywriters weten precies hoe elke tekst opgebouwd moet worden. Wat de insteek is, hoe die de lezer aanspreekt en wat het doel is.
Daarnaast heb je ook copywriters die je website helpen om hoger te scoren in de Google-zoekresultaten: SEO (Search Engine Optimization). Na een grondig trefwoorden- en concurrentieonderzoek schrijft de copywriter beter vindbare teksten. SEO is een boeiend onderwerp waarover veel te vertellen valt. Daarom wijden we er binnenkort een extra blog aan.
Maak het jezelf gemakkelijker
Je weet nu waarom goede webteksten zo belangrijk zijn (slechte frieten = bah). Je weet ook wat een copywriter is en doet. Maar waarom zou je er zelf eentje inschakelen?
- Je hoeft niet zelf te schrijven
Word je overspoeld door een golf van opluchting? Dan hoef je jouw toetsenbord alleen nog te gebruiken om je copywriter te mailen. Of gemakkelijker: bel hem of haar gewoon op. Het enige dat jij hoeft te doen? Praten. De copywriter zorgt voor de tekst.
- Je bespaart tijd, veel tijd
Drie uur. Zo lang duurde het om deze blog te schrijven. Door een ervaren copywriter. Een kleine website met een aantal pagina’s voorzien van teksten? Dan ben je algauw twee werkdagen zoet. Zonder uitgebreid trefwoordenonderzoek (SEO). En alleen als je het schrijven in de vingers hebt. Bedenk wat jij allemaal met die tijd zou kunnen doen. Uitslapen, je favoriete serie bingewatchen, een terrasje doen. Of werken voor jouw zaak.
- Je krijgt goede teksten
Neem even de proef op de som. Schrijf zelf een paragraaf en laat een copywriter dezelfde tekst herschrijven. Je zal versteld staan van het resultaat. Een tekst die je lezer begrijpt en aanspreekt, met korte en krachtige zinnen, creatief met woorden. Het resultaat? Meer klikken naar en op jouw website. En ook de weg naar een bestelling of het contactformulier ligt wagenwijd open.
En dat is precies waarom wij een copywriter gebruiken. Zo maken wij jouw branding en website tot de mooiste puntzak die er bestaat. Perfect op maat van jouw bedrijf. Onze copywriter zorgt voor de invulling. Gesmaakt en goedgekeurd door jouw klanten. Wil je graag meer info over copywriting en hoe dat past bij jouw bedrijf? Neem contact op. En ja, dat mag ook per telefoon.