0001 · 
01/10/2021

Tijd voor rebranding

Is jouw merk nog steeds boiling hot? Of kan het toch een oppepper gebruiken? Misschien is het tijd voor rebranding?

Herinner jij die olifantenpijpen, nektapijtjes en new beats nog? Oei.. zijn we oud aan het worden? Nee! Maar sommige zaken zijn nu eenmaal out of style. En niet alleen kleding, kapsels of muziekstijlen raken uit de mode, ook merkcommunicatie is gevoelig voor upcoming trends. 

Loop je wat achter op vlak van strategie, design of communicatie? Zorgde een fusie, reputatieverlies of koersverandering voor disconnectie met je merk? Dan is het tijd voor rebranding! 

Kocks inspiratie
Oefening inspiratie logo KOCKX

Ik wil actueel blijven! Hoe doe ik dat?

Het koopgedrag van je klanten verandert, social media is constant in beweging en vormgeving staat nooit stil. Onze grootouders zouden zeggen: ‘Het moet allemaal zo snel gaan vandaag de dag. Mannekes, hoe snel kan jij tokkelen op dat spel!’ (aka GSM). 

Een boiling hot merk drijft mee op de golven van de evolutie. Je blijft actueel! Het is belangrijk om je doelpubliek oplossingen te bieden op de problemen van nu, je moet up-to-date blijven qua uitstraling en tone of voice. Hoe? Door je omgeving goed te kennen (concurrentie, social media, trends,…). Go with the flow en houd je ogen altijd open!

Wanneer is het tijd voor rebranding?

Word je niet meer warm van je eigen look en feel? Wil je met je merk een nieuwe markt veroveren? Heb je internationale ambities? Of sta je voor een overname? Allemaal redenen om te rebranden. Soms kan een nieuwe (be-) wind binnen je bedrijf de doorslag geven. Je kernwaarden veranderen, er staat een nieuwe kapitein aan het roer of je hebt reputatieschade opgelopen. Nog meer redenen om het roer 360° om te draaien en te kiezen voor een nieuw sterk merk.

kockx oud logo
Oud logo KOCKX

Rebranding is meer dan je logo renoveren

Renoveren en innoveren, de woorden liggen dicht bij elkaar. Toch is een nieuw logo niet genoeg om je uitstraling te veranderen. Rebranding is een verjongingskuur voor je bedrijf. Een nieuwe naam, een nieuwe visuele identiteit of zelfs een volledige hertekening van je merkstrategie zijn de keys to innovation. Zonder je authenticiteit te verliezen. 

Met Studio Boiler gingen we voor een volledige rebranding. Een hete naam, een warm team, een boiling hot design en een gloednieuwe website. Hoe heter, hoe beter! 

Borrelt er bij jou ook iets? Heb je goesting om te innoveren? Studio Boiler kan je helpen!

BRON: onlyhumans

Size Guide Hoodie
S
M
L
XL
2XL
A. Halve borst
52
55,5
59
62,5
66
B. Lichaamslengte
70
72
72
76
78

We serve cookies

Please, accept these treats to continue enjoying our site.