11/10/2022

Een nieuwe branding voor jouw bedrijf.

Hoe pak je dit het best aan?

Het creëren van een brand zorgt voor een identiteit van je bedrijf. En dit gaat veel verder dan het logo en kleurenpalet alleen. Een brand is bedoeld om je merkbekendheid te vergroten en je marketingdoelstellingen te behalen. Een brand zorgt voor een bepaalde waarde van je bedrijf (brand value). Branding is het bouwen aan jouw merk.

Voorafgaand aan de launch van je (nieuwe) brand doorloop je best nog enkele stappen:

Brainstorm

Start met het post-it proces voor je product of dienst.

👉🏻 Waarvoor staat je aanbod?

👉🏻 Wat wil je dat klanten beleven, voelen, ervaren, …

👉🏻 Waarvoor sta je als persoon?

👉🏻 Denk na over de voor- en nadelen, welk probleem los je op…?

Er zijn heel wat denkoefeningen die je kunnen helpen de creatie van je brand een eerste richting aan te geven.

LUXUS DERMA
Sam Aga - Luxus Derma - Lanceringsevent nieuwe branding
LUXUS DERMA

Strategie

Ga dieper in op het bestaan van jouw product/dienst en de doelgroep die je aanspreekt. En ga liefst zo diep mogelijk. Zoek naar de “why” van jou product:

👉🏻  Waarom je doet wat je doet?

👉🏻 Voor wie je het doet?

👉🏻 Welk probleem je oplost voor hen?

👉🏻 Wat je wil dat klanten ervaren door het gebruik ervan?

👉🏻 Wat de belangrijkste eigenschappen zijn?

👉🏻 Wat is de reden van het bestaan voor jouw product of dienst?

Ja, het zijn niet de gemakkelijkste vragen, maar wel boeiend en uiterst noodzakelijk om deze theorie om te zetten naar een visueel aspect. Jouw brand.

Ontwerp

Nu je weet welke richting je uitgaat en waarvoor je bedrijf staat gaan de grafische ontwerpers aan de slag.

Je ontvangt 3 ontwerpen, zogenaamde mock-ups, waarin je een visuele voorstelling krijgt van hoe jouw brand eruit kan zien. 

Het juiste ontwerp moet aanvoelen als een tweede huid, het moet perfect aansluiten bij de identiteit van je bedrijf, maar ook perfect aansluit bij jou als zaakvoerder.

Naamkaartje Luxus Derma
Website Luxus Derma

Implementatie

Keurde je de nieuwe brand goed?

Dan is het moment aangebroken om al jouw communicatiedragers te ontwikkelen of aan te passen.

Denk maar aan je website, social mediakanalen, visitekaartjes, banners, … 

Het is aangeraden om alle zichtbare dragers voor de buitenwereld in één keer te launchen.  Oude banners kunnen even wachten t.o.v. een website die dagelijks honderden bezoekers krijgt.

Gerelateerde berichten

Wil je je branding uitbreiden met fotomateriaal maar weet je niet waar te zoeken of wat je zelfs eigenlijk mág gebruiken?
BrandingGrafisch ontwerpWebsites
01-10-2024

Visuele content is essentieel  voor online communicatie, dus is het belangrijk om te weten hoe je afbeeldingen op het internet

V19-Pla6
Branding
10-10-2023

Als je droomt van een succesvol bedrijf, dan is het opbouwen van een sterk merk een absolute must, dit bereik

Creëer je eigen Moodboard
Grafisch ontwerp
22-09-2023

Introductie: Ontdek de kracht van moodboards en laat je creativiteit bloeien Een moodboard vormt een krachtig instrument dat je de

subsidies
BrandingGrafisch ontwerpWebsites
03-08-2023

FIT-subsidies als alternatief voor KMO-portefeuille subsidies. Als branding- en designbureau krijgen we vaak vragen over de KMO-portefeuille subsidies van de

Brandbar Antwerpen
BrandingGrafisch ontwerp
14-07-2023

Als een bruisende stad met een rijke koffiecultuur, biedt Antwerpen tal van gezellige en stijlvolle coffee spots waar je zakelijke

zeefdruk_thumb
Grafisch ontwerp
02-06-2023

Astrid Vanderborght is een gedreven zeefdrukkunstenaar. Ze gaat telkens op zoek naar het perfecte evenwicht tussen vorm en inhoud. Bij